Treści realizowane w miesiącu WRZESIEŃ
Treści realizowane w miesiącu WRZESIEŃ
TREŚCI REALIZOWANE W TYGODNIU 26 - 30 WRZEŚNIA
OBSZAR |
KOSZ PANI JESIENI |
|
ZADANIA EDUKACYJNE
|
I |
Spacer leśną ścieżką- zajęcia wspomagające rozwój mowy. Wysłuchanie wiersza Heleny Bechlerowej Może zobaczymy. Rozmowa na temat wcześniej wysłuchanego utworu. Zabawa ruchowo-ortofoniczna Ptaki- naśladowanie ruchem i głosem wybranych gatunków ptaków. Wspólne rozwiązywanie zagadek o tematyce leśnej i jesiennej- zabawa dydaktyczna. |
I IV |
Skarby jesieni- zajęcia umuzykalniające. Poznanie przykładowych fragmentów muzyki poważnej. Powtarzanie i tworzenie prostych rytmów. Ćwiczenie reagowania na sygnał dźwiękowy. |
I IV |
W sklepie warzywnym- zabawa matematyczna. Wykonanie pracy plastycznej „Wyklej jabłko lub gruszkę”- wyklejanie kawałkami kolorowego papieru konturu owoców, sprzątanie po zakończeniu pracy. Zabawa ruchowa skoczna „Skoczki”. Próby wyjaśnienia pojęć: sklep, warzywa, owoce, owoce egzotyczne z wykorzystaniem techniki burzy mózgów. Zabawa dydaktyczna – segregowanie owoców i warzyw – liczenie elementów zbioru zgodnie z możliwościami dzieci, tworzenie zbiorów. |
I III |
Zestaw zabaw ruchowych nr II |
I III |
Jesienny koszyk- zajęcia plastyczno-techniczne. Rozmowa na temat owoców i warzyw. Poznanie właściwości masy solnej. Wykonanie pracy i wspólne sprzątanie miejsca pracy. Prezentacja i omówienie wszystkich dzieł, zorganizowanie wystawy. |
Może zobaczymy
Idźmy leśną ścieżką
cicho, cichuteńko,
może zobaczymy
sarniątko z sarenką.
Może zobaczymy
wiewióreczkę małą,
jak wesoło skacze
z gałęzi na gałąź.
I niech nikt po lesie
nie gwiżdże, nie woła –
może usłyszymy
pukanie dzięcioła.
A może zaśpiewa
między gałązkami
jakiś mały ptaszek,
którego nie znamy…
I będzie nas witał
wesołą piosenką,
tylko idźmy lasem
cicho, cichuteńko.
Helena Bechlerowa
TREŚCI REALIZOWANE W TYGODNIU 19 - 23 WRZEŚNIA
OBSZAR |
TO JA |
|
|
ZADANIA EDUKACYJNE
|
ZAMIERZONE EFEKTY U DZIECI |
I II III IV |
Kogo widzę w lustrze?- zajęcia społeczne. Wysłuchanie i rozmowa na temat wiersza Urszuli Piotrowskiej. Obserwowanie się w lustrze, swoich sylwetek i ruchów. Zabawa ruchowa „Lustro”. „Kto to jest?” zabawa dramowa. |
|
III IV |
Wesołe zabawy z Trampolinkiem- zajęcia umuzykalniające. Reagowanie na słyszaną muzykę względem tempa, tonacji itp. Zabawa „Echo”- powtarzanie usłyszanych rytmów. Ćwiczenia buzi i języka. Relaksacja. |
|
I III IV |
Lustereczko, powiedź mi- zajęcia matematyczne. „Stop”- zabawa ruchowa, dopieranie się w pary na znak wydany przez nauczyciela. Oglądanie się w lusterku, opisywanie swojego wyglądu, szukanie najbardziej podobnej osoby w grupie. Rysowanie sobowtóra z grupy z uwzględnieniem podobieństw. |
|
I |
Zestaw zabaw ruchowych nr I
|
|
I III IV |
Zabawny przedszkolak- zajęcia plastyczne. Wspólne odśpiewanie piosenki Jestem sobie przedszkolaczek i rozmowa na temat tytułowego bohatera. Omówienie planu pracy i kolejności czynności, które należy wykonać przy tworzeniu pacynki. Omówienie wszystkich pracy, wspólna zainicjowanie dramy z udziałem pacynek dzieci. |
|
Urszula Piotrowska
W lustrze
A kto patrzy na mnie z lustra?
Znam te oczy, nosek, usta,
dwa policzki, uszka dwa…
Czy to może jestem ja?
Lustro sięga do podłogi,
w lustrze widzę swoje nogi,
jeden brzuszek, ręce dwie,
tylko plecków nie mam. Łee…
PRZEDSZKOLE GMINNE W SKIBINIE
SKIBIN 53
88-200 Radziejów