Treści realizowane w miesiącu WRZESIEŃ

TREŚCI REALIZOWANE W TYGODNIU 19 - 23 WRZEŚNIA

 

TO JESTEM JA

 

 

IV

 

II

 

>1. Zabawa społeczna „Mam prawo do radości i smutku”. Swobodne wypowiedzi na temat przeżywanych emocji w różnych sytuacjach. Nazywanie uczuć smutku i radości. Wyrażanie uczuć mimiką twarzy. Bogacenie słownictwa.

 

>2. Praca plastyczna „Moja buźka” - wypełnianie plasteliną białego koła. Rozwijanie sprawności manualnych, wyobraźni, staranności i dokładności. Rozwijanie napięcia mięśniowego rąk.

 

III

 

IV

 

I

>1. Zabawa słowna „Łańcuszek”. Wyróżnianie głosek w nagłosie i wygłosie. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat. Rozwijanie percepcji słuchowej. Bogacenie słownictwa. Ćwiczenie słuchu fonematycznego.

 

>2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr IV.

Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

 

 

 

 

IV

 

I

 

III

>1. Zabawa matematyczna „Zabawki” - przeliczanie elementów
w zbiorach, porównywanie liczebności. Doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi. Kształtowanie umiejętności dokonywania prostych operacji matematycznych. Doskonalenie umiejętności porównywanie liczebności zbiorów.

 

>2. Zabawy muzyczne z piosenką „Dzień dobry”. Wykonywanie układu ruchowego do piosenki. Doskonalenie koordynacji ruchowej, kształtowanie poczucia rytmu. Doskonalenie pamięci. Uwrażliwienie na rytm piosenki.

 

 

III

 

IV

 

II

>1. Wysłuchanie wiersza D. Gellner „Zły humorek”. Rozmowa na temat treści wiersza i sposobów radzenia sobie ze złością. Nazywanie emocji. Wspieranie rozwoju komunikacji werbalnej. Rozwijanie spostrzegawczości. Kształtowanie logicznego myślenia.

 

>2. Praca plastyczna „Co poprawia mi humor?”. Malowanie farbami. Zorganizowanie wystawy. Wypowiedzi na temat prac przedstawiających sposoby na poprawę humoru. Rozwijanie zdolności plastycznych i wyobraźni. Doskonalenie sprawności manualnych. Wdrażanie do staranności i dokładności.

 

III

 

IV

 

I

>1. Zabawa dydaktyczna „Oto ja”. Opisywanie siebie. Rozwijanie spostrzegawczości. Bogacenie słownictwa. Kształtowanie świadomości schematu własnego ciała. Doskonalenie rysunku postaci.

 

>2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr IV.

Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

 

 

„Dzień dobry”

słowa: U Piotrowska
muzyka: M Melnicka-Sypko

 

1 Lubię, kiedy moja grupa
stoi w kręgu przed śniadaniem,
żeby dzień się dla nas zaczął
najweselszym powitaniem.


Ref : Dzień dobry, dzień dobry,
witamy, witamy
i czołem, i hej, i cześć!
Ja podam ci rękę,
ty rękę mi podasz
i uśmiech podamy też


2 Lubię, kiedy nasza pani
ciągle nowe ma pomysły,
bo ciekawe, co się zdarzy,
na zajęcia dzieci przyszły

 

Ref : Dzień dobry…

 

„Zły humorek”
Dorota Gellner

 

Jestem dzisiaj zła jak osa!
Złość mam w oczach i we włosach!
Złość wyłazi mi uszami i rozmawiać nie chcę z wami!
A dlaczego?
Nie wiem sama
Nie wie tata, nie wie mama
Tupię nogą! Drzwiami trzaskam!
I pod włos kocura głaskam
Jak tupnęłam lewą nogą nadepnęłam psu na ogon
Nawet go nie przeprosiłam –
taka zła okropnie byłam
Mysz wyjrzała z mysiej nory:
– Co to znowu za humory?
Zawołałam: – Moja sprawa! Jesteś chyba zbyt ciekawa
Potrąciłam stół i krzesło,
co mam zrobić, by mi przeszło?!
Wyszłam z domu na podwórze,
wpakowałam się w kałużę
Widać, że mi złość nie służy, skoro wpadłam do kałuży
Siedzę w błocie, patrzę wkoło,
wcale nie jest mi wesoło
Nagle – co to?
Ktoś przystaje Patrzcie! Rękę mi podaje!
Tu ktoś mały, tam ktoś duży – wyciągają mnie z kałuży
Przyszedł pies i siadł koło mnie,
kocur się przytulił do mnie,
mysz podała mi chusteczkę:
– Pobrudziłaś się troszeczkę!
Widzę, że się pobrudziłam, ale za to złość zgubiłam
Pewnie w błocie gdzieś została,
lecz nie będę jej szukała!