Treści realizowane w miesiącu PAŹDZIERNIK
Treści realizowane w miesiącu PAŹDZIERNIK
TREŚCI REALIZOWANE W TYGODNIU 24 - 28 PAŹDZIERNIKA
OBSZAR |
NASZE ZABAWKI |
|
|
ZADANIA EDUKACYJNE |
|
IV |
Moja ukochana zabawka – zabawa językowa. Swobodnewypowiedzi dzieci na temat ich ulubionych zabawek. Budowanie poczucia własnej wartości. Rozwijanie mowy i myślenia. Moja ulubiona zabawka – rysowanie kredkami.
|
|
IV |
W sklepie z zabawkami- zabawa umuzykalniająca. Rozwijanie poczucia rytmu. Kształtowanie reakcji na sygnał, wyobraźni ruchowej oraz słuchu.
|
|
IV |
Zabawki naszych rodziców - zabawa matematyczna. Poznanie dawnych zabawek i sposobów bawienia się nimi. Rozwijanie umiejętności liczenia, wypowiadania się na określony temat.
|
|
I |
Zestaw zabaw ruchowych nr IX
|
|
IV |
Jakimi zabawkami chcemy się bawić? – zabawa plastyczna. Wysłuchanie opowiadania Miś Wesołek. Rozmowa na temat sposobów i możliwości wykorzystania plasteliny. Rozwijanie sprawności manualnych.
|
|
TREŚCI REALIZOWANE W TYGODNIU 17 - 21 PAŹDZIERNIKA
OBSZAR |
JESIEŃ ZA OKNEM |
|
|
ZADANIA EDUKACYJNE |
|
IV |
Magiczna różdżka – zabawa językowa. Słuchanie opowiadania i rozmowa na temat jego treści. Ćwiczenie plastyczne- Jesienny kapelusz. Rozmowa kierowana na temat kolorów i darów jesieni. Nauka sprzątania po wykonaniu pracy plastycznej.
|
|
IV |
Jesienne zabawy – zabawa umuzykalniająca. Zabawy rytmiczno-naśladowcze z wykorzystaniem instrumentów muzycznych. Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni ruchowej. Rozpoznawanie kolorów podstawowych.
|
|
IV |
Jesienny rytm - zabawa matematyczna. Kształcenie umiejętności odtwarzania i kontynuowania prostych rytmów. Rozwijanie umiejętności tworzenia własnych układów rytmicznych.Dostrzeganie rytmu w krótkich wierszykach.
|
|
I |
Zestaw zabaw ruchowych nr VIII
|
|
IV |
Malowana jesień – zabawa plastyczna. Zagadki obrazkowe na temat darów jesieni. Układanie kompozycji ze zgromadzonych darów jesieni. Rozwijanie sprawności manualnych. Kształtowanie umiejętności zgodnej współpracy w grupie.
|
|
TREŚCI REALIZOWANE W TYGODNIU 10 - 14 PAŹDZIERNIKA
OBSZAR |
ŚWIATŁO CZERWONE, ŚWIATŁO ZIELONE |
|
|
ZADANIA EDUKACYJNE |
|
III |
Spacer na skrzyżowanie – zabawa językowo – społeczna. Omówienie zasad bezpieczeństwa podczas przejścia przez jezdnię na przejściu dla pieszych. Rozmowa na temat bezpieczeństwa na drodze z wykorzystaniem ilustracjiNa skrzyżowaniu.Praktyczne ćwiczenia w przechodzeniu przez jezdnię.
|
|
IV |
Samochody – zabawa umuzykalniająca. Nauka piosenki. Kształtowanie poczucia rytmu. Rozwijanie percepcji słuchowej i reakcji na sygnał ciszę w muzyce. Kształtowanie wyobraźni ruchowej.
|
|
IV |
Kształty znaków drogowych – zabawa matematyczna. Poznanie podstawowych znaków drogowych. Zapoznanie z kształtem koła, trójkąta, kwadratu. Kształcenie koncentracji uwagi.
|
|
I |
Zestaw zabaw ruchowych nr VII
|
|
IV |
Wyklejamy sygnalizator – zabawa plastyczna. Poznanie kolorów ich zadań w sygnalizacji świetlnej. Tworzenie pracy plastycznej zgodnej z instrukcją. Wdrażanie do zgodnego współdziałania w grupie.
|
|
TREŚCI REALIZOWANE W TYGODNIU 3 - 7 PAŹDZIERNIKA
OBSZAR |
MOJA RODZINA |
|
|
ZADANIA EDUKACYJNE |
|
III |
Portret rodziny – zabawa społeczna. Wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej. Rozmowa kierowana na temat treści utworu, wzmacnianie więzi rodzinnych. Rozwijanie mowy i myślenia. |
|
IV |
Idziemy z Trampolinkiem do przedszkola – zabawa umuzykalniająca. Powtórzenie i utrwalenie poznanej piosenki. Zabawy rytmiczne kształtujące reakcję na sygnał (ciszę) w muzyce oraz wyobraźnię ruchową.Kształtowanie poczucia rytmu.
|
|
IV |
Policz członków rodziny – zabawa matematyczna. Rozwijanie umiejętności liczenia. Wykonanie ćwiczenia – szukanie różnic między obrazkami.
|
|
I |
Zestaw zabaw ruchowych nr VI
|
|
IV |
Domek – zabawa plastyczna. Poznanie różnych domów, w których mieszkają ludzie. Tworzenie obrazka z gotowych elementów.Doskonalenie sprawności rąk.
|
|
PRZEDSZKOLE GMINNE W SKIBINIE
SKIBIN 53
88-200 Radziejów