Treści realizowane w miesiącu LISTOPAD
Treści realizowane w miesiącu LISTOPAD
TREŚCI REALIZOWANE W TYGODNIU 14 - 18 LISTOPADA
OBSZAR |
MALI KONSTRUKTORZY |
|
|
ZADANIA EDUKACYJNE |
|
IV |
Domek dla Trampolinka- zabawa językowa. Rozmowa na temat tego,co to znaczy coś konstruować, na czym polega praca konstruktorów. Zapoznanie z pojęciami wielkości: duży, mały, większy, mniejszy, wysoki, niski.Rozmowa na tematobrazków przedstawiających różnego rodzaju wieże.
|
|
IV |
Tańczące kalosze – zabawa muzyczna. Utrwalaniepiosenki, zabawy rytmiczne przy piosence. Rozwiązywanie zagadeko instrumentach. Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni ruchowej.
|
|
IV |
Koło - zabawa matematyczna. Segregowanie szablonów figur geometrycznych na: koła i pozostałe figury. Odtwarzanie prostych układów elementów. Przeliczanie elementów zbioru w zakresie minimum 3.
|
|
I |
Zestaw zabaw ruchowych nr XII
|
|
IV |
Kwiatek z kółek – zabawa plastyczna. Wykonanie pracy plastycznej z wybranych figur. Doskonalenie motoryki małej. Wdrażanie do dbania o ład i porządek w miejscu pracy.
|
|
Opowiadanie U. Piotrowskiej„Po nocy dzień, a po dniu –noc”
Trampolinek bawił się wspaniale na przedszkolnym placu zabaw.Hej, hop! Skakał na trampolinie coraz wyżej i wyżej.
–Słoneczko!–zawołał Trampolinek.
–Raz, dwa, trzy i podskoczę tak wysoko, aż do ciebie!
–Może spróbujesz jutro, bo już kończy się dzień –odpowiedziałysłoneczne promyki.
–Wkrótce słońce zajdzie i będzie ciemno.I po chwili słońce zaczęło znikać z nieba. Wokoło zrobiło się szaro.Kwiatki w przedszkolnym ogródku stuliły płatki, a wróbelkipoćwierkały, poćwierkały na dobranoc i schowały się w gniazdkach.
Tampolinek pobiegł do sali. Było cicho, bo zabawki przygotowywałysię do snu.
–A ja nie pójdę spać –postanowił Trampolinek.
–Zaczekam, aż znowu wróci dzień.
–Ale noc jest do spania –tłumaczyły lalki i zaciągnęły zasłonkiw oknach swojego domku. Trampolinek usiadł na werandzie.Patrzył w niebo, na którym pojawił się księżyc i zalśniło mnóstwogwiazd. Zabawki spały, a Trampolinek liczył gwiazdy.Wreszcie księżyc zauważył Trampolinka.
–Trampolinku, jeśli nie pójdziesz spać, to jutro będziesz zmęczony–przekonywał księżyc, a gwiazdy migotały przyjaźnie.I zanuciły kołysankę: Ciemna noc po jasnym dniu idzie z koszempełnym snów. Kołysanki płyną z gwiazd, każda inną bajkę zna.Trampolinku, czas na sen, zanim przyjdzie nowy dzień.Trampolinek poszedł do łóżeczka i słodko zasnął. Spał i śniła mu siętrampolina... Rano promyki słońca połaskotały go w policzek.
–Wstawaj, Trampolinku, nowy dzień!
–A gdzie księżyc i gwiazdy? –pytał zdziwiony Trampolinek.
–Noc się skończyła –odpowiedziało słonko z promiennymuśmiechem. Wstały ptaki skoro świt, rannym ptaszkiem bądź i ty.Pięknych przygód dam ci moc, zanim znowu przyjdzie noc.
Trampolinek miał bardzo dobry humorek.
–Hej, hop! Czy wiecie, że zawsze po nocy jest dzień? –zapytałzabawek.
–Wiemy, wiemy!
–A czy wiecie, że kiedy minie dzień, to przyjdzie noc?
I wszyscy zaczęli się śmiać i podskakiwać. Hej, hop!
TREŚCI REALIZOWANE W TYGODNIU 31 PAŹDZIERNIKA - 4 LISTOPADA
OBSZAR |
LISTOPADOWE WSPOMNIENIA |
|
|
ZADANIA EDUKACYJNE |
|
IV |
Dlaczego odwiedzamy groby tych, którzy odeszli? – zabawa językowo – literacka i słuchowa. Rozmowa na temat pamięci o zmarłych członkach rodziny na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania Pudełko w kwiaty.
|
|
IV |
Tańczące drzewa – zabawa muzyczna. Improwizacje ruchowe do utworu Antonio Vivaldiego Jesień. Kształtowanie wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej
|
|
I |
Zestaw zabaw ruchowych nr X
|
|
IV |
Plastelinowe kropelki – zabawa plastyczna. Wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem plasteliny. Doskonalenie sprawności rąk. Rozmowa na temat wykonanych prac.
|
|
PRZEDSZKOLE GMINNE W SKIBINIE
SKIBIN 53
88-200 Radziejów